HRANA VIITORULUI

Proprietățile nutriționale ale miezului de nucă fac din acesta singurul aliment de care organismul nostru are nevoie pentru a supraviețui. Este atât de hrănitor încât organismul nostru ar putea trăi fără probleme hrănindu-se doar cu miez de nucă.

shutterstock_331352048În condițiile în care poluarea este în creștere în toate zonele, cazurile de cancer și boli de inimă sunt tot mai frecvente și au devenit principalele cauze de deces, datorită modului de viață activ și suprasolicitant a organismului nostru și nu în ultimul rând datorită alimentației dezechilibrate și a hranei provenite tot mai puțin din medii ecologice, este timpul să ne întoarcem către elementele naturale și cu siguranță aceasta este direcția în care omenirea se îndreaptă.

Avem tot mai mare nevoie de alternative complexe, alimente care să reunească în ele un cât mai mare aport de nutrienți, de vitamine și minerale, de hrană care să ne reechilibreze, să ne balanseze obiceiurile alimentare și mai ales, să ne apropie de natură. Avem nevoie de hrană vie. Aceasta va fi hrana viitorului. Avem nevoie de hrană vie pentru că putem face atât de multe pentru corpul și sănătatea noastră, cu atât de puțin, începând chiar cu consumul zilnic al unei mici cantități de nuci.

Dacă până acum, în istorie, proprietățile nucilor erau cunoscute în mod empiric, acum, beneficiile consumului de nucă au la bază studii științifice care demonstrează fără echivoc proprietățile extraordinare ale fructelor în coajă lemnoasă.
Informațiile despre nuci existente în mass media, în reviste ori în mediile online cuprind analize de nișă, în funcție de profilul furnizorului de informații. Acestea sunt fie legate (la modul foarte general) de prevenția unor boli, fie legate de beneficiile pentru piele, fie de cele pentru păr, însă niciunul nu tratează suma tuturor proprietăților cunoscute și dovedite științific pe care acest aliment le are.
Tocmai de aceea, ne-am propus să vă oferim în cele ce urmează o sinteză integrală a beneficiilor consumului de nuci, astfel încât să aveți o imagine de ansamblu a tuturor recomandărilor medicale care însoțesc această minune a naturii.

Enumerate în linii mari, nucile conțin: acizi grași, acid folic, vitamina A, E, complexul de vitamine B, antioxidanți, fier, cupru, potasiu, magneziu, melatonină, sulf, fosfor, calciu, fibre. Pare mult? Pare puțin? Haideți mai bine să vedem cum, individual sau combinate, toate aceste elemente pot juca un rol determinant în sănătatea noastră. Veți fi surprinși probabil să vedeți întreaga gamă de beneficii pe care le are consumul de nucă.

  • Previne cancerul. Grație conținutului său bogat în antioxidanți, nuca reduce nivelul stresului oxidativ din organism, iar asta îl face unul dintre cele mai eficiente arme de prevenție a cancerului. Previne cancerul de sân, de colon, și cel de prostată, unele dintre cele mai frecvente forme de cancer întâlnite în zilele noastre.
  • Menține inima tânără și sănătoasă. Miezul de nucă este o importantă sursă de omega 3, o formă sănătoasă de acizi grași cu rol în reglarea ritmului cardiac, responsabil la rândul său de atacurile de cord. Sursă de grăsimi monosaturate și polinesaturate, prietenoase cu inima, reduc colesterolul rău (LDL) și ajută la reglarea tensiunii arteriale. Nucile sunt aproximativ 80% grăsime, mai ales “grăsimi nesaturate bune” (în proporție de 60%) – sunt puține alimente care să aibă aceste proprietăți extraordinare, și tocmai acestea fac din nucă alternativa perfectă a celor care nu mănâncă pește gras, altă sursă importantă de omega 3.
  • Flexibilitatea vaselor de sânge. Vitamina E necesară unui sistem circulator sănătos și întăririi pereților vaselor de sânge se găsește din plin în miezul de nucă. De asemenea Arginina, un aminoacid cu rol esențial în relaxarea vaselor de sânge și în menținerea arterelor de sânge flexibile, este o componentă esențială a miezului de nucă.
  • Ține diabetul sub control. Un studiu publicat în Diabetes Care arată că dacă este consumat zilnic acest aliment poate ajuta persoanele cu risc de diabet prin controlul cantității de zahăr din sânge, a controlului glicemiei. De asemenea, în cazurile celor care suferă deja de Diabetul de tip 2, nucile ajută la îmbunătățirea controlului glicemiei.
  • Stop anemiei. Datorită conținutului bogat în Cupru nucile sunt recomandate în reglarea anemiei.
  • Sănătatea ficatului și a vezicii biliare este susținută de către aceleași grăsimi care ajută și la buna funcționare a inimii.
  • Susține activitatea creierului. În Evul Mediu, miezul de nucă era un medicament utilizat în tratarea problemelor minții. Raționamentul avut la bază, acela al asemănărilor dintre forma creierului uman și cea a miezului de nucă. Vi se poate părea amuzantă asocierea și determinarea unui tratament în baza acestei simple asemănări, însă acidul folic prezent în nucă este esențial pentru buna funcționare a creierului, ajută la dezvoltarea transmițătorilor neuronali.
  • Uită de stres. Datorită conținutului de magneziu combinat cu complexul de vitamina B și acid folic ajută la instalarea stării de calm, reducând astfel stresul. Toate ingredientele pe care le vedeți enumerate în reclamele la medicamentele care luptă împotriva stresului le aveți la îndemână în miezul de nucă.
  • Beneficii pentru piele. Beneficiile vin din nivelul crescut de vitamina A, retinol, cea care crește elasticitatea pielii, precum și din vitamina E, utilă în menținerea unui aspect tânăr al pielii. Consumul de nucă este indicat persoanelor care suferă de psoriazis.
  • Menține-ți tinerețea. Consumul regulat de miez de nucă inhibă procesele de îmbătrânire stimulând activitatea enzimatică.
  • Hrana sportivilor și alimentaţia perioadelor de suprasolicitare a organismului. Consumul de nuci aduce o contribuţie importantă la menţinerea tonusului musculaturii netede fiind responsabil de procesele de transmitere neuromusculară.
  • Stimulează memoria prin conţinutul ridicat de lecitină pe care îl conţine.
  • Somn liniştit. Datorită conţinutului de melatonină, nuca poate fi responsabilă pentru un somn profund.
  • Slăbeşte şi fii mereu în formă. Nucile au un conţinut bogat în fibre. Consumate, fibrele îţi oferă o senzaţie de saţietate, astfel că nevoia de a mânca este rapid redusă. Mai mult de atât acestea accelerează metabolismul, fiind astfel demitizat şi faptul că nuca ar conduce la creşterea în greutate. Este adevărat faptul că aproximativ 30 de grame de nucă au peste 160 de calorii, însă consumul unei astfel de cantitaţi este suficient pentru a oferi saţietate, încât să nu iţi doreşti să consumi şi altceva pe lângă ele. În cantităţi moderate nucile sunt parte a unui regim alimentar asociat programelor pentru slăbit.
  • Combate depresia care, conform predicţiilor medicale, va deveni în viitor una dintre bolile cu cel mai ridicat nivel de accentuare. Acizii graşi, cei responsabili de atât de multe alte reglări în cadrul organismului uman, sunt responsabili şi de obţinerea unei stări de calm.
  • Tiroidite? Luptă împotriva afecţiunilor tiroidiene şi al bolilor asociate glandei tiroide prin conţinutul bogat în iod pe care îl conţine miezul de nucă.
  • Sistemul imunitar este întărit datorită conţinutului ridicat de cupru şi zinc.
  • Scapă de tuse. Miezul de nucă prăjit este un adjuvant în tratamentul tuselor.
  • Scapă de constipaţie. Tot miezul de nucă este eficient şi în astfel de situaţii.
  • Scapă de viermii intestinali, consumul de nucă ajutând în special la eliminarea teniei.
  • Tratează tulburările nervoase, astenia şi întârzierile de creştere datorită cantităţii mari de zinc pe care o conţine.

dreamstimemaximum_26653134Cu sigurantă, fiecare dintre noi, poate regăsi în lista de mai sus argumentele necesare susţinerii consumului zilnic de miez de nucă. Mai mult chiar, întreaga listă de afecţiuni pe care miezul de nucă le combate fac din acest aliment hrana viitorului, hrană vie care luptă împotriva multor boli aşa numite moderne, cauzate de stilul de viaţă tot mai alert, într-un mediu tot mai poluat şi al hranei tot mai mult procesate.

Am vorbit până acum doar de proprietăţile miezului de nucă, însă trebuie să nu uităm nici de coaja verde a nucilor, este indicată pentru combaterea unor afecţiuni ale stomacului, nici de frunzele nucului care, utilizate sub formă de cataplasme, reduc durerile reumatice şi duc la vindecarea rapidă a infecţiilor superficiale la nivelul pielii, sau care, frecate de două ori pe zi de suprafaţa unui neg, duc în doar câteva săptămâni la dispariţia acestora. Trebuie să amintim şi faptul că uleiul de nucă este folosit extern ca tratament pentru creşterea şi regenerarea firului de păr.

În final, reţineţi că hrana vie înseamnă hrană crudă şi că cel mai sănătos mod de a consuma nucile sunt ca atare, crude, fără combinaţii. Pot fi, astfel, gustarea hrănitoare dintre mesele principale ale zilei sau poate substitui chiar una dintre mesele zilnice.